Cikgu Yoe

Yup.. I'm start teaching today. Siang jadi boatman, malam jadi cikgu! the day quite messy. Since yesterday aku tak balik perhentian, that mean aku overnight kat Kuala Besut. Seriously this flow make me rally bored with my life. i wanna try something new. Maybe everything is unplanned. So aku tercungap2 kat kuala besut sampai pagi tadi menunggu guests nak visit Perhentian. So semalam aku betul2 boring dan tak taw nak buat ape. call member2 ajak dinner tp sorang pon tak available. So nak tak nak, aku malas nak makan malam. Lagi satu, computer kat office aku suma p baiki, katanya nak format sebab ader virus. so secara tak langsung aku takleh access internet dan menambahkan lagi tahap keboringan aku. Satu malam aku call member2 chit chat chit chut. Alhamdullillah semalam aku boleh behave dan tak kuar ngan sape2 for fun. Mungkin perubahan aku dah menunjukkan hasil. InsyaAllah.

Bdw, smlm after i told my dad that one of my engine not perform very well, then he said "belilah plug (palam pencucuh) baru". So aku pon p kedai outboard Yamaha and beli plug baru 6 bijik nak ganti kat engine speed boat aku. Abg kedai tu bagi aku diskaun RM2. thanks. So aku call orang itu dan orang ini nak minta tolong aku gantikan plug sbb aku tak biasa ngan keja2 hardware ni. Tapi aku rasa engine aku ada masalh lain sbb pagi tadi kul 10am aku bawak guest ke Perhentian, tapi tahap kesihatan engine sama gak. So aku bgtaw bapak aku then dia cakap, suh aku bawak p kuala besut then nanti engineer kami nak tengok2.. so fine lah. settle keja aku.

Sambung balik topic tadi, aku jadi cikgu tadi.
actually kelas tuition  free dah lama aku buat. since moonsun season lagi. Sbb aku bosan dan nak tolong budak2 pulau kecapi kejayaan macam aku capai or more than me. So, tadi bermulalah kelas tuition aku utk sesi ke 2. Alhamdullillah lah, cam biasa lah.. budak2 mmg minat nak belajar tapi minat juga utk bermain waktu belajar. So nak tak nak aku kayan ja. tadi aku gabung terus kelas year 4 sampai year 6. memmang bising sampai ke hujung kampung. Aku berharap Allah berikan kekuatan pada aku untuk menempuh hari2 mendatang dalam menyempurnakan tanggungjawab aku sebagai pendidik.

Topic terakhir ialah pasal blog aku nih. dah berwajah baru kan. sorylah sbb layout quite messy. last week aku ingat nak update appearance blog aku dulu sebelum mengupdatekan story of boatman. tapi keadaan dan masa menyempitkan perkembangan blog aku ini. Namun semua ini aku tetap salah kan diri aku sbb yang baiknya semuanya datang dari ALLAh. Ingat masa lapang sebelum datang masa sesak. Apa2 hal pon, content yg lebih penting. nanti ada kesenangan dan kelapangan, aku upgrade k.

lastly, esok maybe aku akan drive speed boat ke Kuala Besut sebab nak suh engineer kami tengokkan engine speed boat kesayangan ramai ini. so, kalau aku overnight kat sana lagi bolehlah aku siapkan serba sedikit keja office. Tapi camna ngan kelas tuition aku? QUESTION MARK

0 Perasaan:

Post a Comment