Lara dan Duka

Hari ni memang niat aku nak p Kuala Besut nak baiki engine speed boat yg ada prob since few days ago. Ya ampun.. aku baru tersedar bila terdengar suara mek aku suh bangun mengadap Ilahi. terkejuk beruk aku bila lihat casio aku menunjukkan tepat pukul 0708am. That mean aku dah terlewat beberapa minit daripada biasa. Menyesal aku tido lewat semalam. Bukan apa, banyak kerja2 office yg perlu aku settlekan. So aku rush mandi and siapkan diri then terus turun ke jetty untuk tumpang bot kecil ke speed boat aku.

Keadaan laut sedikit bergelora daripada semalam.. musim tengkujuh masih meneruskan aktivitinya. Tanpa berlengah aku terus menuju ke Coral Bay. Kata Hassan, a worker from Shari-La resort, there are seven peoples leaving today. So aku rush ke jetty tempat pick up guests. Lambat lah pulak guests ni nak turun. aku tunggu sampai kul 0800 baru diorang suma kumpul kat jetty. Aku amik tiga orang and Babu amik 4 orang then terus aku blah p Coral View Island Resort for pick up two more guests. After that aku p kampung and terus gerak masuk ke Kuala Besut. Engine boat aku mmg tak berapa sihat tapi gigihlah mendaki gelombang dan ombak yang membadai. Finally sampai gak Kuala Besut. Aku collect duit then arrange diorang for the next destination. Katanya nak p Mersing.

Apa yang Lara dan Duka??
entahlah.. hari ni aku rasa cam it is not my day. Bored, tired and awaiting. Sehari suntuk aku tunggu technician kami nak tengok2kan problem engine nih then sampai petang baru siap. OMG.. a very long2 day!

0 Perasaan:

Post a Comment