Misi yang Gagal




Kerja aku hari ni agak tidak sempurna. Pagi tadi, sekali lagi aku bangun lewat... amat lewat actually. Casio aku menunjukkan pukul 7:08 am. Sebenarnya aku hampir2 lupa degan misi aku hari ni, turn aku to pick up guest and bring them to Kuala Besut. Aku agak confius nak masuk Besut sbb guests yang confirm nak balik only 2 pax. Tapi nak x nak aku kena jalan sbb dah buat turn. So aku singgah kat jetty kampung sat nak amik member tp sekali berduyun2 org kg datang nak tumpang speedboat aku. Bak2 org kg ni aku mmg tak nak cakap apa2 nanti tak ikhlas jadinya.. Bila suma dah penuh satu boat, bapak aku lak call cakap nak tumpang masuk plus basikal yg nak repair. so aku cakap on but then kena turun skarang. OMG.. tak sangka lak aku.. bila sampai ja kat boat dia dah mula bising2.. katanya air melimpah2 tak kuarkan dulu sblm org naik... berkali2 isu berbangkit terbangkit-bangkit. 

Misi aku.... mmg nak buang air yang melimpah ruah itu, ttp bukan sekarang, tapi time odw nak p Coral Bay. tapi tak sangka lak org kg begitu ramai yg berminat untuk tumpang boat aku. Isu berbangkit-bangkit memang tak habis2 sehinggalah aku sampai kat Coral Bay. then kat sini, isu lain lak terbangkit-bangkit apabila receptionist kat Shari-La resort macam tak tau ape yg berlaku kat tempat dia keja. Semua jadi hot and hot bila bos aku naik ke reception nak tanya guest yg mana nak depart. then problem solved.

Keadaan laut sedikit mencabar berbanding semalam. keadaan mmg sedia gelap semenjak pagi tadi. i guess monsun not the end yet. sebelum berlepas tadi, hujan mula renyai2 dekat kepulauan, so aku speed kan boat aku sampai meninggalkan hujan dibelakang. permukaan laut memberikan cabaran yang paling tinggi bila muatan yang dibawa melebihi 20 orang. aku mmg tak nak salahkan sesiapa bila keperluan mewujudkan keadaan yang terdesak. aku pasrah.

foot note: tadi ada dr. from usm called me plan nak p pulau esok.


0 Perasaan:

Post a Comment